UX analýza – audit použitelnosti webu, který zvýší konverze

Podívám se na váš web očima uživatelů a zjistím, co jim brání dokončit nákup nebo odeslat poptávku. Dostanete jasný a konkrétní seznam úprav, které vám zvýší konverze i celkový výkon webu.

Image Cesestudy_mockup

Máte web nebo e-shop a chcete více konverzí? Investujete do marketingu, přivádíte drahé návštěvníky, ale většina z nich odchází bez nákupu? Obvykle to není problém kampaní, ale špatného UX. Váš web jim zbytečně hází klacky pod nohy a brání dokončit nákup.

V UX auditu dokážu odhalit slabiny vašeho online projektu, kde se lidé ztrácejí a proč nenakupují. Odhalené problémy srozumitelně popíšu a navrhnu konkrétní řešení. Doporučení seřadím podle dopadu na vás business, abyste přesně věděli, čím začít.

Analýza je vhodná pro e-shopy, weby i aplikace a funguje jako skvělý první krok do UX. Po ní můžeme plynule navázat dlouhodobou optimalizací s A/B testováním, kde výsledky společně posuneme ještě dál.

Co v UX auditu řeším

Zaměřuji se na desítky aspektů, které mohou ovlivnit, zda návštěvník nakoupí nebo odejde. Například:

  • průchod objednávkovým procesem a celkové konverzní cesty
  • intuitivní strukturu webu a logiku navigace
  • jak se lidé orientují v kategoriích, filtrech a navigaci
  • kvalitu produktových stránek
  • srozumitelnost textů, microcopy a CTA tlačítek
  • důvěryhodnost firmy
  • přizpůsobení pro mobilní zařízení
  • rychlost načítání a technické chyby
  • prvky odvádějící pozornost a čitelnost obsahu

Kromě samotného webu nebo e-shopu řeším i širší zákaznickou cestu. Zkoumám také to, co se děje kolem před nákupem i po něm. Protože návštěva webu je jenom jeden dílek z celé zkušenosti zákazníka s vaší firmou.

  • soulad s marketingovými kampaněmi a reklamními sděleními
  • mystery shopping a komunikace zákaznické podpory
  • ponákupní komunikace a příležitosti pro opakovaný nákup

Jak to probíhá

  • Pochopení podnikání – Nejdřív potřebuji získat kontext, abych pochopil vaše podnikání a aktuální výzvy. Zavoláme si nebo dáme společný workshop.
  • Data a výzkum – Bez dat ani ránu. Ponořím se do analytických nástrojů a provedeme testování s uživateli.
  • Analýza webu – Vyhodnocuji data a procházím web krok za krokem a zpracovávám jasný akční plán.
  • Výstupy a doporučení – Výsledky dostanete v přehledném dokumentu. S komentáři, popisem problémů, návrhy řešení a prioritizací podle dopadu.
  • Konzultace výstupu – Nakonec si vše společně projdeme a doporučím, čím začít a co má největší dopad.

Varianty UX auditu

Podle toho, co váš projekt potřebuje, mohu připravit rychlý základní audit, nebo také hloubkovou analýzu s uživatelským výzkumem a testováním.

Ceny UX auditu se vždy odvíjejí od hloubky, kterou projekt vyžaduje. Rychlý audit klíčových problémů začíná přibližně na 30 tisících. U podrobnější analýzy, kde sbírám více dat a jdu do většího detailu, se cena obvykle pohybuje okolo 80 tisíc. Pokud audit rozšíříme i o výzkum a testování s reálnými uživateli, cena se obvykle pohybuje kolem 150 tisíc.

Která varianta je pro vás nejlepší, rozhodneme až po úvodní konzultaci. Zvolíme takovou formu, která dává pro vaši firmu v daný moment největší smysl.

Proč spolupracovat se mnou

Mám 13 let zkušeností s UX a optimalizací konverzního poměru. Mezi mé klienty patří třeba Moneta, Heureka, Shoptet, GentlemanStore, Officeo nebo Florea. Povídejte se na další reference projekty.

Klienti u mě oceňují můj silný byznysový přesah a pragmatický přístup. Nehledám kosmetické chyby, ale věci, které reálně zvyšují výkon. Přečtěte si co o mě říkají ostatní.